PROJEKT EDUKACYJNY PROMUJĄCY ZDROWE NAWYKI ŻYWIENIOWE - PAPRYKA POLA

8 miesięcy temu

Marta Pieja

15 marca podjęliśmy kolejne zadanie w ramach projektu edukacyjnego „Witaminki”. Naszą bohaterką była papryka Pola.


Dzieci przyniosły z domu różnobarwne warzywa. Wspólnie ustaliliśmy, że przeważał kolor czerwony. Poznaliśmy walory zdrowotne tego warzywa:

Jestem czerwona papryka Pola
i mi się marzy iść do przedszkola.
Zdrowie i siła zawsze mi w smak,
więc skaczę, brykam i śpiewam tak…
WI-TA-MIN-KI!
Ref. C – na odporność, E – wygląd młody,
A – dla energii i dla urody!
Czego chcieć więcej? No, powiedz mi!
Pobaw się z nami! Bądź zdrów i ty!”

Segregowaliśmy papryki na podstawie wybranej cechy: ze względu na wielkość, kształt, kolor. Zwróciliśmy uwagę na nasiona wewnątrz papryki, które można wysiać. Układaliśmy paprykowe rytmy oraz bawiliśmy się przy piosence „Papryka Pola” .

Tradycyjnie mieliśmy degustację różnego rodzaju papryk. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że papryka zielona jest gorzka, żółta słodka a papryka czerwona najsłodsza. Tak więc kolor papryki decyduje o jej smaku. Okazuje się że papryka to jedno z bardziej lubianych przez nie warzyw, gdyż na 22 dzieci obecnych w tym dniu 19 dzieci zjadało paprykę bardzo chętnie.

Wykonaliśmy pracę plastyczną metodą rozcierania plasteliny, która dostarcza dzieciom wiele bodźców: ćwiczy paluszki, oswaja z dotykiem, ćwiczy wytrwałość. Kształtuje również w dziecku koncentrację uwagi. W ramach zajęć popołudniowych dzieci stemplowały wykorzystując odcięte główki papryki i tworzyły w ten sposób na kartce kompozycje własnego pomysłu, które po wyschnięciu kolorowały. Tak powstały obrazy kwiatowe.

Zachęcamy do kontynuowania naszych działań w domu i wspólne przygotowanie potraw z papryki.

FOTOGALERIA