A GDYBY TAK ZOSTAĆ MALARZEM?..
Maria Setera
Szczególną rolę w przedszkolu odgrywa wychowanie plastyczne. Za pośrednictwem twórczej ekspresji plastycznej i percepcji otaczającego świata wspomagany jest wszechstronny rozwój dziecka, w tym jego osobowość twórcza.....
Szczególną rolę w przedszkolu odgrywa wychowanie plastyczne. Za pośrednictwem twórczej ekspresji plastycznej i percepcji otaczającego świata wspomagany jest wszechstronny rozwój dziecka, w tym jego osobowość twórcza. Ekspresja plastyczna dziecka ma charakter spontaniczny, wynika bezpośrednio z jego przeżyć, spostrzeżeń, wyzwala wyobraźnię i fantazję. Poprzez różnorodność i atrakcyjność zastosowanych technik plastycznych możemy wpływać na rozwój tego typu zainteresowań u dzieci. Często zadajemy sobie pytanie: Jak wychować artystę? Jak pracować z dzieckiem, aby odnalazło swój talent, by eksperymentowanie z plastyką dawało dziecku zadowolenie?
W dniu dzisiejszym w grupie I odbyły się zajęcia na których przedszkolaki zapoznały się z zawodem artysty malarza. Malarz to nie tylko osoba, która pięknie maluje obrazy, ale także ktoś kto może odnowić nam mieszkanie. Dzieci poznały na czym polega praca w tym zawodzie , rozróżniały i nazywały narzędzia malarskie. Później same stały się małymi malarzami. Wykazały się wielką wyobraźnią i inwencją twórczą podczas zajęć.